20. lokakuuta 2018

Lapaskuumetta

Moikkasta lukijat!
Tässä istun taas. Kuuntelen ja katselen erästä neuleaiheista podcastia ja neulon samalla lapasta. Malli on Suuresta Käsityölehdestä ja tehdään alun perin edestakaisneuleella, mutta minä päätin kokeilla sileää. Muutamaan sileällä neulottuun olen tehnyt 1 o, 1 n - joustimen. Sitten kokeilin myös 2 o, 2 n - joustinta, ja hyvin sekin sujuu. Edestakaisneuleessa on yksi pieni ongelma, jota sileässä ei ole. Peukalon alkuun pitää tehdä 1 o, 1 n - joustinta. Se naamioi sen pienen ongelman, että edestakaisneuleeseen tulee pätkä sileää, jos joustinpätkää ei tee. Mutta sileässä se ongelma poistuu. Joten taidan jatkaa tällä hyväksi havaitsemallani linjalla. Tiedän, että viidellä puikolla neulominen ei ole hyväksi minulle. Siksi teen lapaset kahdella puikolla. Tämä malli, jota käytän, on nimenomaan kahdelle puikolle tehty. Kun olen neulonut tarpeeksi monta kertaa tämän mallin, olen oppinut sen ulkoa. Niitä on mukava neuloa tässä koneen ääressä istuessa. Teen nyt jo viidettä lapasta. Minun piti alun perin tehdä tästä lapasesta yllätys eräälle ystävälleni, mutta nyt näyttää siltä, että tämä lapanen, joka minulla nyt on työn alla, ei menekään hänelle, vaan jollekulle aivan tuntemattomalle. Ystäväni saa kyllä yllätyksensä, sen minä tiedän. Mutta sen enempää en nyt aio siitä kertoa, jos hän vaikka sattuu lukemaan tämän.
Annetaan puikkojen heilua!

Ei kommentteja: